Khamis, 15 Mei 2014


INSTITUSI KESIHATAN ISLAM DI BAHRAIN

Shifa Al Jazeera Medical Centre

Shifa Al Jazeera adalah salah satu pusat perubatan terbaru di Bahrain. Ia terletak di tengah-tengah bandar Manama berhampiran masjid Farook dan kedai Buku Keluarga.
Menerapkan budaya islam dalam segi  perubatan. Sebagai contohnya hospital Shifa Al Jazeera Medical Centre mempunyai doktor dan juruteknik yang  sangat berdedikasi, dan terlatih dengan pengalaman yang sangat baik dalam kepakaran yang berbeza, melalui Amerika, Eropah, dan Asia universiti dan hospital. Kesemua doctor,juruteknik datang dari India, Pakistan, Bangladesh dan bahagian-bahagian lain di Asia.Selain itu, hospital ini juga mempunyai kakitangan paramedik yang berbilang Bahasa seperti  Bahasa Arab, Bahasa Inggeris, Bahasa Urdu, Bangladesh, Filipina dan semua lain-lain bahasa benua India.

 Hospital Shifa Al Jazeera Medical Centre juga merupakan antara pusat  kesihatan yang menyediakan penjagaan kesihatan yang cemerlang dan rawatan sepanjang masa untuk pekerja. Tahap perkhidmatan terdiri daripada pelbagai klinik seperti Ubat Dalaman, pembedahan am, pembedahan Orthopedci, Pediatrik, Opthamology, ENT, Kulit dan VD, Klinik Keluarga, Gigi, Radiologi anda, patologi, Fisioterapi dan kecemasan 24 jam dan ambulans.



 Contoh jalinan kerjasama Hospital Shifa Al Jazeera Medical Centre


Ibn Al Nafess Hospital

Hospital Ibn Al- Nafees adalah sebuah hospital swasta dengan visi baru dalam penjagaan perubatan. Hospital ini mempunyai unik set -up dengan klinik berbilang khusus dikendalikan oleh Perunding Kanan. Ibn Al- Nafees berhasrat menjadi pilihan berkualiti swasta pembekal penjagaan kesihatan Bahrain dan komited untuk menyediakan kualiti tinggi, rawatan perubatan beretika pada kos yang munasabah dan berpatutan.Hospital ini mengamalkan ekonomi islam iaitu menawarkan perkhidmatan kesihatan yang terbaik kepada pesakit dan tidak mementingkan untung semata-mata walaupun hospital ini merupakan salah satu hospital swasta di Bahrain.

Ibn Al- Nafees mempunyai kemudahan yang selesa untuk rawatan pesakit dengan campuran wad , bilik tunggal atau suite . Penyampaian Suites selesa dengan alat bantuan terkini kelahiran yang ada dan tapak semaian moden dekat dengan . Ibn A- Nafees juga rumah yang canggih , bilik bedah hi -tech dengan kepakararan petugas yang mahir , yang membolehkan pembedahan dijalankan mengikut prosedur yang telah ditetapkan. Makmal dan Jabatan Radiologi mempunyai peralatan yang terkini yang akan memastikan tahap tertinggi ketepatan dan keselamatan. Perkhidmatan Radiologi termasuk x-ray konvensional dan juga BMD , CT , MRI, Ultrasound dan Mamogram dengan laporan segera terjamin. A Farmasi baik stok yang komprehensif juga boleh didapati untuk kemudahan pesakit. Jabatan Fisioterapi dikendalikan oleh yang berkelayakan , kakitangan mahir .

Contoh aktiviti yang dijalankan di Hospital


Zainab Intermediate School Visit



                               World Health Day 2013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan