Khamis, 15 Mei 2014


LOGO HALAL DI BAHRAIN

Contoh logo halal yang terdapat di semua restoran makanan hala di Bahrain

MC Donald halal di Bahrain


http://www.mcdonaldsarabia.com/bahrain/en/our_food/quality_ingredients/our_ingredients.html

Mengikut laman web di atas,Mc Donald yang terdapat di Bahrain adalah halal kepada semua muslim.Hal ini debuktikan pernyataan yang dikeluarkan oleh laman web diatas iaitu “Kami teliti mengenai berikut undang-undang Bahrain untuk memastikan keselamatan makanan dan piawaian Halal tertinggi. Peraturan keselamatan makanan berbeza dari negara ke negara dan terdiri daripada standard yang ditetapkan oleh pihak berkuasa tempatan kepada badan-badan pengawalseliaan antarabangsa seperti Pertubuhan Kesihatan Sedunia. Secara amnya, McDonald menetapkan standard syarikat sendiri pada atau di atas yang tertinggi standard antarabangsa.

Buktinya Mc Donald di Bahrain menggunakan Daging Halal Tulen. Patties daging McDonald dihasilkan daripada 100% daging lembu halal tulen tanpa bahan tambahan, pengawet atau enhancers rasa. The Patties daging lembu disediakan dan dibungkus di kilang daging diluluskan McDonald. Selain pemeriksaan dilakukan sebelum daging lembu tiba di kilang, pembekal kami melaksanakan beberapa pemeriksaan kualiti yang berasingan pada setiap kelompok. Semua daging lembu kita panggang dengan sempurna, tanpa tambahan lemak atau minyak, pada plat panas berat sebelah dua dan kami pastikan suhu yang dinyatakan dikekalkan semasa proses daging lembu-memanggang seluruh untuk memastikan keselamatan semasa menjamin Patties lazat berair.

Selain itu,Mc Donald di Bahrain juga menjalankan pemprosesan ayam yang segar dan dijamin halal.Buktinya, Semua sandwic ayam dan McNuggets dibuat secara manual tanpa tulang daging dada ayam. Tiada bahan tambahan atau bahan pengawet digunakan dalam mana-mana peringkat persediaan.

Mc Donald di Bahrain juga menggunakan kentang yang halal. Yang terkenal di dunia Perancis Fries McDonald dihasilkan dari hanya kentang high terbaik ditanam khas untuk McDonald di ladang yang terpilih di seluruh dunia. Semua prosedur menggoreng dilakukan menggunakan minyak sayuran, tiada lemak atau perisa; dan hanya sedikit garam ditambah selepas memasak untuk rasa.

Contoh logo halal yang telah disahkan ke atas MC Donald di  Bahrain










Tiada ulasan:

Catat Ulasan